Zon, regen en meer... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arjanne Schouls - WaarBenJij.nu Zon, regen en meer... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arjanne Schouls - WaarBenJij.nu

Zon, regen en meer...

Door: Arjanne

Blijf op de hoogte en volg Arjanne

21 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Sokkies…sokkies… sokkies…Iedereen hartelijk bedankt voor de sokkies! De pakketjes stroomden binnen, zo fijn om nu de peuters weer hele, bij elkaar passende sokkies aan te kunnen doen. Iedereen bedankt voor de berichtjes die ik tot nu toe heb ontvangen, ook op de blogs, dat doet goed! Ik las dat het in Nederland aan het vriezen was? Een ver-van-mijn-bed-show op dit moment. Net hebben we een regenbuitje gehad, maar over het algemeen hebben we heerlijk weer.
Afgelopen weekend zijn we bijna weggedreven door de zware regenval die we gehad hebben. Grote delen van de nabijgelegen dorpen waren ondergelopen. @mamma, we zeiden niet: ‘Ik ben blij dat ik nu niet in m’n tent zit.’ Wij zeiden: ‘Wij zijn blij dat we nu niet in een krotje zitten!’ Gelukkig zitten wij in een solid house en hadden we alleen een kleine lekkage. Er is in de buurt wel een ziekenhuis ondergelopen, ook is er een dam doorgebroken bij een township, waardoor er veel 'huisjes' zijn weggespoeld. Gelukkig is de community hier erg hulpvaardig geweest.

Afgelopen week hebben we zonder internet gezeten. Naast dat het soms vervelend is dat je geen contact met thuis had, was het heerlijk. Spelletjes kwamen op tafel Hier in het Goeie Hoop huis wordt het boven een steeds drukkere boel. Gisteren hebben Elise en ik Gerrinda opgehaald, die is gelukkig veilig aangekomen!

We merken dat onze gebeden verhoord worden. De afhankelijkheid van God en het vertrouwen in God is hier groot. Een paar weken geleden hebben we gebeden voor (permanente) vrijwilligers die zich in willen zetten voor Goeie Hoop. Sindsdien is er een buurvrouw die huiswerkbegeleiding geeft, een vriendin van haar komt een kerstfeest organiseren, twee jongeren van de Christchurch hebben hulp aangeboden, afgelopen zondag kwam er een man binnen lopen die een organisatie heeft die allerlei activiteiten met kinderen van kinderhuizen. Zelf heeft hij in een kinderhuis gezeten en dat heeft zijn leven gered. Een gebedspunt is dat we op zoek zijn naar een social worker, helaas heeft Goeie Hoop geen geld om een salaris te betalen. De psychische nood onder veel van onze kinderen is groot en het zou enorm goed zijn als we iemand vast in dienst hebben.

Afgelopen week zijn we bij Hermanus geweest. We hebben de kustweg gevolgd en de schitterende natuur van Zuid Afrika kunnen bewonderen. Hermanus staat bekent om de walvissen die daar zwemmen, helaas hebben we er geen een gespot.

Goeie Hoop is bezig om een officiele registratie te krijgen van de regering. Helaas gaat dit erg moeilijk, omdat de regering dan voor geld moet zorgen. Onlangs hebben ze alle registraties van kinderhuizen in de Westkaap ingetrokken, omdat ze vinden dat kinderen onder de tien jaar bij pleegouders moeten zijn. Helaas zijn er niet genoeg pleegouders en is het zo dat er in pleeggezinnen vaak seksueel misbruik voor komt. Het is lastig voor de medewerkers van Goeie Hoop om dit te accepteren.
In mijn vorige blog schreef ik dat we de schuur aan het klaar maken zijn voor kerst. Daarna willen we er een recreatie/educatie ruimte van maken. Daar willen we een beamer plaatsen, een geluidsinstallatie, en een werkruimte waar computers voor de kinderen staan, zodat ze daar hun schoolwerk kunnen doen. Ze hebben nu helemaal de kans niet om op computers te werken. Als u geld over heeft zijn we erg blij met giften. Sinds kort is Goeie Hoop als eigen stichting verder gegaan, dit is het nieuwe rekeningnummer: Stichting Goeie Hoop te Ederveen. NL15RABO0134488830.

Dit was het voor nu,
Liefs,
Arjanne

  • 21 November 2013 - 19:33

    Harmen & Klaaske:

    Heey lieve nicht,

    Wat geweldig om te lezen welk mooi werk jij daar met veel anderen verricht.
    Voor mij (Hollander) is Zuid-Afrika een ver-van-mijn-bed-show :)
    Ik ben blij om te lezen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt en dat je merkt dat God jou/jullie helpt bij al het werk.

    Ik wens jou veel succes en bovenal de Zegen van God toe met al je werkzaamheden.

    Liefs,

    Harmen Adema
    &
    Klaaske van Dijk

  • 21 November 2013 - 20:41

    Oma Ern Opa Adema:

    Lieve Arjanne,

    Bedankt voor je informatieve verslag waarin je iets vermeld van je belevenissen en werkzaamheden.
    Het blijkt wel dat de zorgen voor de kinderen groot zijn, fijn dat je een instrumentje mag zijn om in deze nood enige verlichting te brengen.
    Mooi dat jullie met elkaar ook mogen zien op de Heere die, op het gebed, ook Zijn hulp wil bieden, meestal als je het niet verwacht. Dat Hij je ook verder maar lust en kracht mag geven, om dit werk voort te zetten.
    We wensen je veel voldoening toe in dit werk en dat zover van huis, met ongetwijfeld ook veel indrukken.

    Hartelijke en lieve groeten uit Leiderdorp en tot schrijfs hopen we hoor!

  • 21 November 2013 - 22:16

    Ron En Corine Van Dijk:

    Lieve Arjanne,

    Sorry dat ik op de vorige blog niet heb gereageerd. We denken ,en ook de kids veel aan je. Hoe zal Arjanne het daar hebben. Joshua vraagt wel angstig :) Arjanne blijft daar toch niet??

    Wat heb je daar een bijzondere taak. Keer op keer wanneer ik jou blog leest en herleest word ik met mijn neus op de feiten gedrukt hoe bijzonder goed mijn kinderen het hebben. Ook al hebben wij als ouders onze vele fouten, we proberen ze te omringen met liefde en warmte. Dat moeten jouw kindertjes allemaal missen. Al doen jullie je stinkende je best met alle respect. Bijzonder dat je verhoring op je gebed mag merken. De Heere weet van jullie moeilijke werk af, dat zal dan ook weer een bemoediging zijn.

    En ieder keer als wij, Ron en ik jouw blog lezen zeggen we :Oja die sokjes. (schaam) Heb je nog meer spulletjes nodig, zoals onderbroekjes enz. Wanten zullen niet nodig zijn :) Idd Hier is het snachts rond nul
    en lopen wij a met sjalen rond en wanten aan, daar heb jij zo te zien geen last van. Heerlijk voor je dat he dan ook naast alles van de zon kan genieten al lees ik dat je een behoorlijk regenbui over je hoofd hebt gekregen.

    Van ons de aller hartelijkste groeten en een dikke kus.

    Liefs Corine.

  • 22 November 2013 - 12:29

    Enn:

    joehoee! mooi om te lezen weer! Zegen! xx

  • 23 November 2013 - 14:56

    Henri En Henriet:

    Hoi Arjanne,

    Wat indrukwekkend & verdrietig om te lezen hoe er emotioneel aan de kids wordt getrokken. Wat zou je dat graag voorkomen... Weet dat we aan jou en je werk denken en er voor bidden!

    Veel liefs!

  • 27 November 2013 - 19:42

    Arie Trouwborst:

    Ha Arjanne,

    Geweldig om te lezen hoe jij echt iets kunt betekenen voor de mensen daar. Ook voor jou een stuk vorming dat in de duale opleiding nooit zo geboden zou kunnen worden.

    Een hartelijke groet uit Genemuiden.

    Annet en Arie


  • 28 November 2013 - 19:29

    Opa Schouls:

    Hallo Arjanne,

    We hebben vandaag het filmpje, dat je opgestuurd hebt aan je vader en moeder, gezien.
    Wat is de omgeving mooi en wat hebben jullie daar een prachtig gezicht op. Maar ook waar jullie wonen ziet er perfect uit. Alles bij elkaar genomen heb je het denk ik reuze naar je zin.

    Zoals je weet zijn Job en Jonathan ook in Zuid Afrika. Bij het bedankje van mijn kant voor de felicitaties heb ik hen ook geschreven dat zij op mijn kosten een etentje zouden nemen. Toen ik dat geschreven had dacht ik ook aan jou. wel een bedankje gestuurd, maar geen etentje aangeboden. Dit probleem is nu opgelost.
    Vandaag kreeg ik van Job een bedankje voor het aan bod maar hij stelde voor dat, wanneer zij in hun decembervakantie bij jou zouden zijn dat jullie dan met z'n drieën met elkaar zouden gaan eten.Dan is het toch ook nog een klein familiefeestje. Alles voor mijn rekening natuurlijk. Je snapt natuurlijk wel dat ik dat een geweldig idee vond. Daarom eet smakelijk, geniet ervan.

    Met hartelijke groeten, natuurlijk ook van oma,
    opa.

  • 04 December 2013 - 07:44

    J. IJsselstein:

    Goede tijd daar en groeten uit Kampen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjanne

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 16046

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: